INTRODUCCIÓ i JUSTIFICACIÓ

La voluntat d'aquest bloc és la de recollir les activitats realitzades al Cicle Inicial de Primària de l'Escola Pia de Calella a partir del curs 2007-08. Aquestes activitats de plàstica es plantegen i desenvolupen en anglès. Aquest projecte està realitzat amb el vist-i-plau de la Marisa Romero, directora pedagògica i en Lluís Jornet, director gerent de l'Escola Pia Calella. No cal oblidar el suport, ajuda i complicitat de totes les mestres del Cicle Inicial: Gemma Cusell (Coordinadora), Isabel Cabrera, Carme Carbonell, Maria Teresa Sánchez, Alba Fort, Sònia Navarro i molt especialment, la practicant Carmen Casermeiro, que ha estat totalment implicada al projecte durant 6 mesos.

  • Al curs 2009-2010 s'incorporen a l'equip en Jordi Rojas i la Cristina Santos.
  • Al curs 2010-2011 la Cristina Santos i en Jordi Rojas deixen el projecte i s'incorpora la Cristina Mateos que s'encarregarà de tot el Cicle Inicial.
  • Al curs 2012-13 la Cristina Mateos deixa el projecte i s'incorporen la Marta Comas (Primer), la Sandra Rodríguez (Segon) i la Irma Golf (Tercer). 
  • Al curs 2013-14 seguim la Marta Comas i la Sandra Rodríguez, la Irma Golf i en Christian Negre.
Cal tenir present dues idees fonamentals per comprendre el conjunt d'activitats recollides en aquest bloc:
  • La voluntat de que les activitats puguin realitzar-les els alumnes de manera totalment autònoma.
  • La component creativa de les activitats obertes a l'experimentació.
El fet que un percentatge altíssim de la feina la facin els alumnes i que algunes de les activitats siguin només lleugerament dirigides, pot no generar treballs estèticament agradables, però si fidels a la realitat dels alumnes. Els continguts del Currículum Oficial i de l'Estil Metodològic de l'Escola Pia de Catalunya van més enllà de la reproducció de models estèticament complaents; busquen l'autonomia creativa dels alumnes, intentant atorgar-los un llenguatge crític autosuficient. Cap d'aquestes finalitats és possible sense una educació visual i plàstica que tendeixi a la independència productiva. Quina mena de valors transmetem als alumnes quan són els mestres els qui fan la feina? Malgrat s'equivoquin, els surti malament, els alumnes han d'aprendre a valorar la seva feina i extreure'n allò positiu, llavors obtindran confiança i seguretat per aventurar-se a explorar amb el llenguatge plàstic.
Poques de les activitats aquí recollides tenen un final concret per tots els alumnes, sempre intento incorporar-hi variables adaptables a cada alumne, fomentant el treball en equip. Les aportacions personals sempre són benvingudes i, en la mesura del possible, potenciades.

No comments:

Entrades relacionades...